2 kwietnia obchodzony był Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Został on ustanowiony w 2008 r. Jego celem jest propagowanie wiedzy na temat autyzmu, budowanie wrażliwości społecznej oraz zwrócenie uwagi na potrzebę większej tolerancji dla odmiennych możliwości i potrzeb osób ze spektrum autyzmu.

Autyzm jest zaburzeniem rozwoju związanym z nieprawidłowym funkcjonowaniem układu nerwowego. Osoby dotknięte autyzmem mają problemy z komunikacją, postrzeganiem świata czy prawidłowym rozumieniem relacji społecznych. My, jako społeczeństwo musimy sobie uświadomić, iż nie jest to ani lepsze, ani gorsze spojrzenie na świat. Jest po prostu inne.

Jeszcze niedawno uważano, że autyzm dotyczy głównie chłopców – był diagnozowany u nich niemal cztery razy częściej niż u dziewcząt. Stąd też symbolicznym kolorem autyzmu stał się niebieski. Najnowsze badania pokazują jednak, że autyzm w takim samym stopniu dotyka mężczyzn, jak i kobiet. Stąd symboliczna zmiana kolorów i dodanie koloru różowego. Róż i niebieski mają pokazać, że autyzm nie ma płci, a w dniu świadomości wspieramy wszystkich jednakowo.

W naszej szkole, z okazji Światowego Dnia Świadomości Autyzmu, na świetlicy nauczyciel przeprowadził z dziećmi zajęcia na temat tej przypadłości. Dzieci oglądały film Funadcji Synapsis „Poznaj Marię - dziewczynkę, która lubi mieć plan”, odbyła się pogadanka na temat filmu. Nauczyciel przeprowadził zabawy sensoryczne: „Czarodziejski worek”, „Spacer po ścieżce sensorycznej”, „Znajdź piłeczkę”, które miały ukazać dzieciom jak u osób cierpiących na autyzm funkcjonują zaburzone zmysły. Na koniec zajęć „Świetliki” wykonały wspólną pracę plastyczną - wielkie serce - odbijając swoje dłonie w niebieskiej farbie oraz plakat wszystkich dzieci - zdrowych i chorych razem uśmiechniętych i szczęśliwych. Pedagog szkolny przeprowadził w klasach pogadanki na temat autyzmu. Na korytarzu szkolnym pojawiła się gazetka z informacjami dotyczącymi autyzmu.

AF







a1.jpg a3.jpg a4.jpg

a6.jpg a7.jpg