JAK PRACOWALIŚMY NA ZAJĘCIACH KOŁA PRZYRODNICZEGO?
Myślą przewodnią zajęć rozwijających z przyrody jest dążenie nauczyciela do stymulowania aktywności poznawczej i twórczej uczniów. Chodzi bowiem nie tylko o samo pobudzenie zainteresowań, lecz również o właściwe ukierunkowanie ciekawości poznawczej uczniów. Program koła to poszerzenie i uzupełnienie wiadomości z zakresu przyrody i biologii. Zakłada się, że uczniowie posiadają już podstawową wiedzę z zakresu tego przedmiotu.
CIEKAWA BIOLOGIA
Dzieci i młodzież kochają swoich pupili, więc wspólnie postanowiliśmy, że pasjonaci będą mogli całej klasie zaprezentować swoich podopiecznych, opowiedzieć o ich niszy ekologicznej i zachęcać do poszukiwania pasji. Każdy prelegent przedstawiał zwierzątko, mówił o pielęgnacji, odżywianiu, higienie oraz odpowiadał na pytania kolegów i koleżanek.
SPACERKIEM PO STOLICY DOLINY KARPIA
Podsumowując zajęcia rozwijające z przyrody wybraliśmy się do Zatora, aby poznać historię miasta. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od wizyty w siedzibie Stowarzyszenia Doliny Karpia, gdzie Pani Prezes opowiedziała nam o działalności Stowarzyszenia. Dzieci otrzymały prezenty pamiątkowe: gry edukacyjne, informatory, albumy przyrodnicze.
„Z PRZYRODĄ NA TY”
Żyjemy szybko, nie zastanawiając się nad otaczającym nas światem. Wychodzimy z domu, biegiem ruszamy do pracy, szkoły. Nie dostrzegamy piękna, które jest wokół. Możemy godzinami rozmawiać o muzyce, zupełnie nie słysząc dźwięków natury. Zachwycać się dziełami malarzy, pomijając krajobrazy znajdujące się za oknem.
DRZEWKA I KRZEWY DLA LOP-U
„Kto sadzi drzewa, kocha innych poza sobą”.
(Thomas Fuller)
Nadmierna eksploatacja Ziemi doprowadziła naszą planetę do krytycznej sytuacji. Drastycznie maleją jej zasoby naturalne, prowadzona jest masowa wycinka lasów, morza i oceany są coraz bardziej zanieczyszczone, a na skutek ogromnej emisji CO2 i innych gazów nasila się efekt cieplarniany. Niektóre zmiany są już nieodwracalne, inne możemy jeszcze zatrzymać.